ANSÖKAN

För barn födda från och med 2021-01-01 har vi justerat vårt kösystem när det gäller kriteriet anmälningsdatum. Det innebär att barnets plats i kön grundas på antal dagar som gått från barnets födelse till ansökan sker (detta gäller inte barn födda före 2021).

Vanliga frågor

Syskonförtur
Anmälningsdatum
Geografisk närhet
Kön varierar i storlek från år till år.
För att ert barn ska få möjlighet att börja på Natur- & Miljöskolan, rekommenderar vi att ni ställer ert barn i kö så tidigt som möjligt.
Du får ett mail som bekräftelse på att Natur- & Miljöskolan tagit emot din anmälan.
Om vi senare kan erbjuda ditt barn en plats, blir du kontaktad i god tid före skolstart.
Nej, det kostar inget att gå på Natur- & Miljöskolan. Utbildningen finansieras av den kommunala skolpengen.
Fritidshemmen, kommunal taxa.
Går ditt barn på Natur- & Miljöskolan så har eleven garanterad plats på något av våra fritidshem.
Du ansöker om fritidsplats hos kommunen:  Ansökan Fritidshem
Elever antagna i förskoleklass bereds per automatik plats i årskurs 1.
Vi tar även in elever i andra årskurser i mån av plats.
Natur- & Miljöskolan kör inga egna skolskjutsar!
Elever på Natur- & Miljöskolan får i mån av plats åka med den kommunala skolskjutsen. Beslut om detta tas av kommunen.
Natur- & Miljöskolan har ingen möjlighet att påverka kommunens beslut.
 Klicka här för att komma till ansökan om skolskjuts Åmåls kommun